Педагогічна діяльність

Педагогічна та методична  діяльність
вчителя хімії Великоолексинської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Куцак Світлани Олександрівни
           Молода, енергійна, завжди оточена юрбою учнів, вимоглива, але справедлива, чесна і відповідальна – такою є  Куцак Світлана Олександрівна, вчитель хімії Великоолексинської ЗОШ.                           
           Світлана Олександрівна, хоч має невеликий стаж роботи – 14 років, але у неї вже є чому повчитися. Кожній справі, за яку береться, віддається повністю.          Пошук нестандартних форм роботи на уроках зацікавили молодого педагога і вона вміло використовує їх на практиці.
         Уроки Світлани Олександрівни  різнотипні. Вона вміло поєднує та вдало використовує поєднання традиційних та інноваційних методів навчання. Їх вибір зумовлюється змістом навчального матеріалу, закономірностями навчально – виховного процесу і пізнавальної діяльності учнів.  На уроках  вчителька створює атмосферу зацікавленості кожного учня,  стимулює вихованців до самостійного мислення без страху помилитися, одержати неправильну відповідь.  Спонукає не просто сприймати нову інформацію, а самостійно здобувати знання. Завжди обирає раціональні шляхи методичного подання навчального матеріалу, надає учням допомогу, розвиває їх ініціативу та підтримує бажання знаходити свій спосіб вирішення проблем, вміло активізує роботу вихованців, створює умови для їх самовираження. Домагається, щоб всі учні працювали на уроці із зацікавленістю та результативно. Для цього застосовує різні форми і методи навчання. Так, при поясненні нового матеріалу найчастіше використовує методи евристичної бесіди, проблемного навчання, дослідження та «Джигсоу». Використання цих прийомів, дозволяє не просто пояснити навчальний матеріал, а, спираючись на попередні знання учнів, за допомогою навідних питань підводити учнів до опанування новими знаннями, розширювати і поглиблювати ці знання. Часто застосовує у своїй практиці також метод випереджаючого навчання. Цікаво та незвично проводить актуалізацію опорних знань з використанням «хімічних естафет», «мозкових атак», «щасливого квитка», кросвордів та «незакінчених речень». Важливими прийомами розумової діяльності, якими повинні оволодіти учні в процесі навчання є узагальнення і систематизація знань, коли учні працюють на кінцевий результат. Щоб цікаво і нестандартно був проведений цей етап, Світлана Олександрівна застосовує дидактичні ігри чи окремі ігрові моменти, які дають можливість дитині самовизначитися, висловити власну думку, розвинути  творчу уяву.  Вчителька вважає, що на уроці необхідно максимально зацікавити учнів. Тому на своїх уроках особливу увагу приділяє мотивації навчання та розвитку пізнавальної активності учнів, зв’язку предмету із життям. Навіть завдання і їх зміст підбирає таким чином, щоб вони були максимально пов’язані із життям та зацікавлювали учнів, стимулювали в них пізнавальну активність. Значну увагу приділяє практичній значимості хімічних знань. На уроках вміло створює умови навчання, за яких кожен учень міг би працювати на уроці відповідно до  рівня загальної підготовленості на даний час. Для цього широко використовує методику особистісно зорієнтованого навчання на всіх етапах уроку.
          Слід відзначити, що всі етапи її уроків поєднані, продумані, чітко спостерігається система,  на них завжди цікаво, немає часу для відпочинку і якихось сторонніх розваг, бо вони – це захоплюючі подорожі в країну хімічних знань, де зосереджено працюють учні над розв’язуванням хімічних задач, вдумливо обмірковують можливості проходження реакцій, дивуються і захоплюються взаємозв’язкам і взаємообумовленістю хімічних процесів, досконалістю і простотою експерименту. Багато працює  Світлана Олександрівна над розвитком пізнавальних здібностей дітей, кмітливості, логічного мислення.
        Той, хто побував на уроках у Куцак Світлани Олександрівни, відчув дружню робочу атмосферу, побачив закоханість її у цей предмет і те, як вона намагається передати цю любов своїм вихованцям. Уроки ведуться у швидкому темпі, насичені  науковим та цікавим матеріалом, продумані, задіюють всіх учнів, вчительці вдається  активізувати мислення і втримувати увагу учнів протягом всіх 45 хвилин. Добре орієнтується Світлана Олександрівна у дозуванні часу на кожен етап уроку, диференціює домашні завдання та завдання на уроці, які спрямовує на розвиток творчої особистості, виконання завдань постійно контролюється.
   Здійснює значну підготовку  і до предметного тижня хімії, під час проведення якого максимально зацікавлює, задіює  своїх вихованців до проведення заходів. Особливу увагу Світлана Олександрівна приділяє обдарованим дітям, для них підбирає завдання підвищеної складності, логічні та творчі вправи, стимулює їх до творчого пошуку. Дає виконувати такі завдання, відповіді до яких не знайдеш у шкільному підручнику, тобто, звертає увагу на роботу із додатковою літературою. Не оминає увагою і слабовстигаючих учнів, підбираючи посильні кожному завдання.
    Вчителька дає міцні знання з предмету, її учні постійно  займають призові місця на районній та обласній олімпіаді та конкурсі – захисті МАН з предмету, показують гарні знання при складанні ЗНО, без перешкод вступають до медичних і політехнічних навчальних закладів.
    Керується постулатом: «Тільки творча особистість може виховати творчу особистість», тому постійно працює над собою і прагне вдосконалення. Вчителька постійний учасник районної ярмарки педагогічних ідей. В її арсеналі перемога у номінації «Класний керівник» (2005р.) і «Хімія» (2007р.,2012р.), на обласному етапі у номінації «Хімія» у 2007 та 2012 роках здобула ІІ місце.
           На високому методичному рівні керує і проводить шкільні методичні об’єднання з хімії та біології.  Світлана Олександрівна охоче передає свій досвід колегам: часто проводить відкриті уроки, виступає з доповідями та повідомленнями на шкільних і районних семінарах, педрадах, засіданнях. Вона є керівником школи ППД району та обласної авторської групи вчителів хімії.
        Оформлення хімічного кабінету – теж її заслуга. Оновлений, естетично оформлений, багатий дидактичним матеріалом він  налаштовує учнів на позитив і плідну працю на уроці.

          Праця, оптимізм, постійне самовдосконалення, пошук нового, єдність у меті, свобода в творчості, любов до професії й учнів, намагання передати свої знання  і вміння, високий темп роботи  - ось основні тенденції в роботі вчительки.

Комментариев нет:

Отправить комментарий